24 feb. 2012

Fredagsdrömmar...



Idag har jag varit med son nummer 2 på lekland. Son nummer två är alltid ledig på fredag och hemma med mig, ibland hittar vi på saker bara jag och han och idag hittade vi på att vi skulle på lekland..

Vädret var som gjort för en dag inomhus, -16grader och mulet, vi anlände till parkeringen just som de låsteupp dörrarna och hade jag inte varit tvungen att svara på ett sms innan vi gick in så hade vi varit först på stället.

Just denna dag fick han som han ville min 6åring, både plättar och slush och fri lek i 4 och en halv timme. Problemet med sådana dagar är att då man säger att verkligheten kallar och tre syskon måste hämtas på skola och dagis så blir det som en kalldusch för den som redan efter två timmar kommitframtill att detta var paradiset och att han aldrig skulle återvända till verkligheten igen.

Men efter gråt och tandagnisslan så är vi nu hemma, jag och mina fyra vildar och det är "bara" tre dagar kvar nu tills vi åter är sex stycken i familjen och jag får gå och lägga mig..

För tio år sedan kunde jag inte ens drömma om att drömma om att få sova ett dygn, nu är det det enda jag önskar mig. Då jag fyller 30år skall jag skriva "fri sömn i en vecka" längst upp på min önskelista också får familj och vänner fixa en vecka på hotell åt mig eller på något annat bra sätt ordna en helt ostörd vecka som jag kan spendera vågrätt..

..Dags att sluta drömma nu och sätta sig till bords kanske?!

Men efter middan skall jag fortsätta att drömma om sömn, ända till barnen somnat och jag mirakulöst känner mig pigg igen och glömmer bort att jag behöver sova, klockan 23.59 kommer jag att inse att jag borde lagt mig för längesedan och i morgon kommer jag att vara trött.. men inte fasen lär man sig något av det heller..

..bara 8månader kvar till 30, då SKA jag sova, sådet så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar