5 mars 2012

3D bio..

9åring och 5åring

6åring (långt innan filmen börjat)


Jag och de tre pojkarna packade in oss i bilen och åkte till stan. Det var tre stycken väldigt förväntansfulla och uppspelta pojkar som satt där i baksätet och bubblade, förväntningarna och spänningen var så hög att den äldste till och med kokadeöver lite vid två tillfällen...

Vi beställde biljetterna och sedan gick vi en sväng i affärerna runt bion för att fördriva de 45minuter vi skulle få vänta på att bion skulle börja. Oftast går det ganska bra nu för tiden att hålla sex åringen någotsånär inom ramen för vad som är "normalt" uppförande på offentligaplatser, men idag var spänningen för stor och alla kassörskor, butiksbiträden och kunder på alla affärer vi besökte fick veta att vi minsann skulle se mästerkatten i 3D, de fick höra några referat ur reklamsnuttar han hade sett om filmen och de fick veta åldrana på alla i våran familj... Han är verkligen en bubblare.

Popcorn och dricka till alla, och sedan ner för en lång trapp.. jag bar tre popcorn och två drickor + en påse med saker vi handlat och min väska, då vi gjorde ett litet toalettbesök innan föreställningen skulle börja så fick jag hålla ytterligare en popcorn och en dricka.. det är verkligen tur att jag är född som bläckfisk?! (sexåringen gjorde enligt rykten sin pissrännedebut till storebrors stora förtret, småbröder kan verkligen vara så oerhört pinsamma.)

Plockade glasögon, hittade våra platser, lyckades sätta oss utan att spilla alla popcorn, drickorna var nästan slut redan vid det laget, och sedan började filmen...

Det var inte en av de bästa jag sett, tyvärr, jag hade högre förväntningar på den, men helt ok var den och vissa grejer var verkligen roliga och fyndiga, en typisk familjefilm där det finns lätt skrattade saker för de minsta och även sådant som man kan skrocka lite åt själv men som barnen inte ens uppfattar som skämt. 4 av 5 får filmen av mig.

Tyvärr blev det för jobbigt för femåringen med 3D grejen, jag var lite rädd för att det skulle bli så då han han skelar ganska mycket och måste anstränga sig lite mer än andra för att fokusera blicken, men han klarade nästan hela filmen innan han rulladeihopsig i sin stol och blundade en stund. (I sann mästerkatts anda). Sexåringen satt längst ut på sin stol och var helt uppslukad av filmen, och den världsvane nioåringen satt tillbakalutad och åt sina popcorn, han har ju varit på 3D bio förut och var inte lika imponerad denna gången.

Sammanfattningsvis kan jag ändå säga att det var väldigt trevligt, barnen skötte sig väldigt bra och alla var nöjda och glada då vi åkte hem. Detta är ännu en grej vi får göra om någon gång då det kommer en film som vi bara inte får missa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar