8 mars 2012

lika duktig som på fb..

Idag har vi varit sådär duktiga som folk bara är i sina statusuppdateringar på facebook..

Vi har städat hela nedervåningen (ca 100kvm) och vikt all tvätt (ca 100kbm) och nu har jag rullat köttbullar (gjorda på ägg från grannen, vilket är lite mer pk än ägg från affären). Inte illa, eller hur?!

Kanske det är så att jag skulle kunna förvärvsarbeta om jag hade min 9åring med mig? för helt ärligt så har nog han städat mest idag. Han är lite svår att fåigång, men då han lix börjat så är det på blodigt allvar...

Han började med att kläpå lillans dockor (Charlie, Kakan, Dockan och Anita) och sedan placerade han dem på ett högt skåp för att hon inte skulle kunna förstöra det han åstadkommit. Efter det möblerade han om i hennes rum (hon är inte längre välkommen i sitt rum) och sedan stod han som en riktig boss (läs; slavdrivare) och berättade för mig hur köket skulle städas och var jag skulle placera saker för att det skulle bli "bättre" städat. Han kör nämligen med den där vuxen grejen att han säger saker som "Jätte bra mamma, vad fint du gjort, men det skulle kanske bli ännu bättre om du gjorde såhär?!" Detta säger han med lugn, vänlig och möjligen aningens nedlåtande stämma.

Då vi sedan var klara så kunde vi inte äta gröt till lunch som jag hade tänkt då gröt är alldeles för kladdigt för ett nystädat kök och lite irriterad var han på mig, den där 9åringen, då jag startat diskmaskinen innan lunch så att alla tallrikar var tvungna att stå på diskbänken och se stökigaut tills diskmaskinen var klar...

Och nu är mina köttbullarna klara också, så snart skall vi äta och sedan då de tre små är lagda så skall jag och min chef se en film "trubbel i sagoland" och äta oreos...

Jag hade lovat min 9åring en egen dag med mig nu på lovet, men det har ju inte gått att genomföra, denna dag blev dock en helt ok kompensation, för är det något han gillar 9åringen så är det att bestämma saker ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar