6 mars 2012

investering i framtiden.






Glömde ju att posta denna. Detta är alltså ett ca140cm högt kapplatorn byggt av stolt 9åring.

Detta är tredje försöket att föreviga ett dylikt torn hemma hos oss då sexåring helt utan stolthet rev de två första exemplaren.

Så kan det vara att ha småsyskon, man blir en hejjare på att göra saker snabbt och effektivt, och klarar man inte snabbt och effektivt på första försöket så har man en helt unik möjlighet att få öva på allting man gör flera ggr, och eftersom övning ger färdighet så blir man snabbt en hejjare på att göra det mesta snabbt och effektivt och dessutom under stress..

Det kanske känns jobbigt just nu, men han kommer säkert att ha nytta även av detta i sitt vuxna liv ;-)

2 kommentarer:

  1. Mia *cider,cider*onsdag, 07 mars, 2012

    Jag älskar kaplastavar! Världens bästa leksak. Längtar till jag (eeh, menar Sally) kan börja leka med det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv ser jag ingen glädje alls i dem, alla ser ju likadana ut ju?! om jag fick såga av några av dem lite så skulle jag nog kunna bygga något spännande av dem ;-D

      Radera