8 mars 2012

hur gör folk?

Tur att jag inte har något jobb, kan man överhuvudtaget ha ett jobb om man har fyra barn?!

Alltid är det ju något som kommer ivägen för att man skall kunna åka på sitt jobb (om man har ett), denna vecka hade vi tex. två tandläkarbesök och ett besök hos logopeden inplanerat (men 48h karantän pga lite kräks satte stopp även för de planerna.)

Det är alltid logoped en gång i veckan, också är det ögonmottagningen och dietisten och öronläkaren och ögon doktorn också tandläkaren då med jämna mellanrum. Och sedan magsjuka då, först kräks en = fyra barn hemma i 48h, då man ser ljusningen så kräks nästa osv. sedan kommer lite förkylningar och några dagars feber och en och annan stängningsdag från skola och dagis..

Sedan är det möten på skolan som nu mer sköts mestadels på dagtid då fröknarna av förståeliga skäl inte vill jobba på kvällarna och ibland måste någon vara hemma bara för att...

Jag gissar att jag skulle kunna jobba ca en dag i veckan på heltid...

Faktisk så förstår jag dem som ger sina febriga barn alvedon och skickar dem på dagis och håller tummarna att de skall orka hela dagen... för hur klarar man ekonomin om man är beroende av sin inkomst från sitt förvärvsarbete samtidigt som man har fyra barn hemma som sätter käppar i hjulen för en?

Eller är det så att alla andra som har fyra barn har dragit ner på det där med sjukdomar och besök på olika vårdinrättningar?, har de valtbort skelningar och talsvårigheter hos sina barn? och hur gör man isf det??

Just nu är det magsjuketider, men femårigen är inte sjuk, han kräks bara ibland på morgonen då han ätit för dåligt på kvällen. Efter ett glas oboy och en husmans så är han som vanligt igen... Men nu är det ju som sagt magsjuketider och ingen vill ta några risker.. detta innebär att jag har fyra fullt friska och grymt understimulerade barn hemma idag (och i morgon och på lördag och på söndag) nämnde jag förresten igår att jag har feber också tillråga på allt?!

Dags att återgå till livet igen, mackor med ost står på schemat...

gammal bild på femåringen, detta var på den tiden då bara fötterna växte på honom ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar