23 mars 2012

Fredag med mamma

Sexåringens dag idag, precis som alla andra fredagar. På fredagarna är de små på dagis, storebror på skolan och sexåringen är med mamma.

Denna fredag började vi med lite fika på coop, och nya stövlar. De hade superfina stövlar på coop med london motiv, tex sådana där höga bussar, jag frågade om han ville ha dem, "De var väl fina?" försökte jag, sonen tittar upp på mig med rynkadpanna, "Näää, jag vill inte ha dom, jag vill ju ha me&i!" (Den kommentaren värmde lite i mitt me&i hjärta.) Men me&i har ju inga stövlar så det slutade med att han valde ett par röda istället, och faktiskt så kändes ju de röda lite mer som hans stil än dem med bussar på.

Sedan tog vi en sväng på stan där han köpte en onepiece (för sina egna pengar, vilket säger endel om hans vilja att äga ett exemplar av detta plagg, han är nämligen väldigt sparsam med sina pengar,) och efter det gjorde vi ett besök på mormors jobb. På mormors jobb fick han visa sin nya snygga glugg där det enda fram tills igår suttit en liten, liten, mjölktand. (Som på något vis förvandlats till en tiokrona under natten). Kan ju även tilläggas att det inte bara var mormor som fick se denna fantastiska glugg, den visades upp för en hel drös med människor under vårt stadsbesök.

Tillbaka på coop igen för att handla lite mat inför helgen och inköp av en sallad på lösvikt som sexåringen sedan skulle äta i vardagsrummet framför tv:n, han bestämde också att han skulle dricka blåbärssoppa till och titta på "svarta bamse" som är en gammal, svartvit, bamse-film som han fick i julklapp av min bror för några år sedan.

Nu sitter han i vardagsrummet och skalar(?!) syltlökar och har det lugnt en stund. Snart skall de andra hämtas, sedan är lugnet över!

Det får nog bli en tidig kväll för alla i kväll, för i morgon... blir det gyttjebrottning på gården hela dagen...!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar