9 mars 2012

är detta ett sk. dödsstraff??

Igår var jag sådär våldsamt pedagogisk som bara jag kan vara...

Sexåringen fick ett smärre utbrott vid middagen och lät som ett litet ilsket djur, förslagsvis en arg apa av något slag, för att det kommit ett potatisskal i hans glas...

Jag slog händerna för munnen och spärrade upp ögonen och sedan utbrast jag "Nej, så fruktansvärt, detta kommer att sluta i katastrof, vi kommer alla att dö!!!!" sedan föll jag död ner.

Avledningen fungerade på barnen och de tyckte att jag var rolig och vi kunde sedan äta en trevlig middag tillsammans utan några fler utbrott...

MEN! jag blev straffad för mitt opedagogiska utbrott, för då jag dog, så landade jag på nioåringens täckbyxor i vilka det fanns en spelkula i en av fickorna, denna spelkula hamnade precis under min höft!

Blåmärket ser väl inte så alarmerande ut i sig, det värsta är bulan under blåmärket som gör så ont att det är svårt att ligga på vänster sida i sängen... Nästa gång jag dör... skall jag välja nedslagsplats med större omsorg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar